۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

عروس زیبایی که بعد از بلوغ دوباره نابالغ می شود ! /تصاویر


عروس دریایی جاویدان؛

عروس زیبایی که بعد از بلوغ دوباره نابالغ می شود ! /تصاویر




نقل قول:








این عروس دریایی از یک چرخه زندگی منظم برخوردار بوده، اما پس از بلوغ و جفتگیری به حالت اولیه خود یعنی یک کلنی پولیپ باز گشته و دوباره یک عروس دریایی به وجود می آورد.



در شرایطی که انسان همواره در طول تاریخ به دنبال کشف اکسیر زندگی جاویدان بوده، به نظر می رسد یک گونه از عروس‌های دریایی دارای چنین ویژگی خارق العاده‌ای هستند. گونه "Turritopsis Nutricula" یا "Turritopsis Dohrnii" قادر است سلول‌های خود را از حالت بلوغ به نابالغ بازگرداند و به بیان دیگر، جوان شود. این عروس دریایی از یک چرخه زندگی منظم برخوردار بوده، اما پس از بلوغ و جفتگیری به حالت اولیه خود یعنی یک کلنی پولیپ باز گشته و دوباره یک عروس دریایی به وجود می آورد.

اندازه عروس‌های دریایی زنگوله شکل جاودانه حداکثر به 4.5 میلیمتر می رسد که این رقم برای طول و عرض آنها تقریبا مشابه است. اگرچه محل زندگی اصلی آنها کارائیب است، اما در سراسر جهان پخش شده و کشف توانایی منحصر به فرد آنها، بحث‌های بسیاری را در میان دانشمندان ایجاد کرده است. برخی از دانشمندان معتقدند راز این عروس‌های دریایی به زودی کشف خواهد شد و آزمایشات انسانی آغاز می شود. در مقابل، برخی دیگر تنها انتظار دارند کشف راز زندگی جاودانه عروس‌های دریایی به بهبود کیفیت زندگی انسان در سال‌های پایانی عمر کمک کند.


















منبع: زیست نیوز





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum61/thread48059.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/12/266081_541.jpg خادم المهدی(عج)

هیچ نظری موجود نیست: