۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

بیانیه‌ بسیج‌دانشجویی دانشگاه‌امام‌صادق(ع) پیرامون انتخابات


بیانیه‌ی تحلیلی بسیج‌دانشجویی دانشگاه‌امام‌صادق (علیه‌السلام)پیرامون انتخابات




انتخابات "بر اساس استانداردهای مدرن جهانی" روی دیگر سکّه انتخابات آزاد/ شعارهایی چون اعتدال گرایی و فراگیری، تناسبی با شرایط کنونی انقلاب اسلامی ندارد





بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) با انتشار بیانیه‌ای نسبت به برخی فعالیت‌های انتخاباتی واکنش نشان داده و از کاندیداها و جریانات سیاسی خواست بجای سیاه‌نمایی از شرایط کنونی کشور به ارائه برنامه‌های خود برای اداره کشور بپردازند.




در این بیانیه با اشاره به جرائم سنگین سران فتنه، از تلاش برخی جریانات وشخصیت‌های سیاسی برای تطهیر سران فتنه و نادیده گرفتن جرائم سنگین آنها به شدت انتقاد شده و حضور بیش از 60 درصدی مردم در انتخابات مجلس نهم آنهم بدون حضور عناصر فتنه، به عنوان مهمترین گواه برای عبور مردم از این جریان سیاسی در فضای سیاسی کشور در نظر گرفته شده است.


در بخش دیگری از بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) با اشاره به اصرار برخی شخصیت‌های سیاسی برای سوء استفاده از واژه انتخابات آزاد، بکارگیری اصطلاحاتی چون انتخابات مطابق با استاندارد بین‌المللی نیز، روی دیگر واژه انتخابات آزاد تلقی شده و نسبت به فتنه‌گری‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هشدار داده شده است.


این بیاینه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون توانمندی اجرایی کاندیداهای ریاست جمهوری، از افرادی که صلاحیت اجرایی برای تصدی این مسئولیت را نداشته و این روزها در رسانه‌ها سخن از حضور در انتخابات می‌کنند نیز به شدت انتقاد کرده است.


در ادامه متن کامل بیانیه تحلیلی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) که نسخه‌ای از آن در اختیار رجانیوز قرار گرفته است را می‌خوانید:




بسم الله الرحمن الرحیم




با نزدیک شدن به ایام برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، به تدریج بازار اظهارنظرها، توصیه ها و بازی آفرینی گروهها و جریان های سیاسی گرما می‌گیرد. افراد دلسوز انقلاب به فراخور مصلحت‌ها و تشخیص خویش سعی در ارائه‌ی توصیه‌های مفید به حال انقلاب دارند.


این در حالی است که احزاب و گروه‌های سیاسی نیز به دنبال شکل‌دهی افکار عمومی، وزن‌کشی سیاسی و جریان‌سازی انتخاباتی هستند. در این میان جنبش دانشجویی نیز که به رصد لحظه به لحظه‌ی صحنه انتخابات کشور مشغول است، اکنون و در زمانی که در آستانه ی سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم نکات ذیل را به فراخور شرایط اعلام می‌کند:


1.
یکی از نکاتی که اذهان بسیاری را به خود مشغول ساخته است تکلیف کسانی است که در انتخابات ریاست جمهوری دهم، آتش فتنه را برافروختند و با تلخ نمودن جشن باشکوه حضور 40 میلیونی مردم ایران، سرافکندگی دنیا و آخرت را برای خویش به ارمغان آوردند. به راستی با افراد شاخص جریان فتنه و احزاب و گروه‌های همراه آنان که اندیشه‌ای جز ابطال انتخابات را بر زبان نمی‌راندند چه باید کرد؟

چگونه افرادی که تا دیروز به تحریم انتخابات دست زده بودند و حضور خود در صحنه‌ی انتخابات را پشت پا به تمام زحمات خویش در سال 88 می‌دانستند به یکباره و در حرکتی هماهنگ خواستار برگزاری آزاد انتخابات و حضور خویش در میدان رقابت شده‌اند؟ کسانی که در بهترین حالت و در انتخابات مجلس نهم رأیشان را به شهرستان‌های اطرف تهران بردند و از شب و روز رأی گیری به سخت‌ترین لحظات خویش تعبیر نمودند!


پاسخ مردم ایران به فتنه‌گران، توهین کنندگان به ساحت امام حسین علیه السلام و جسارت کنندگان به حضرت امام رحمت الله علیه به روشنی در نهم دی و 22 بهمن همان سال 88 و البته سال های بعد ابلاغ شده است. ملت ایران به هیچ روی موافق حضور این دست افراد که خود را از صحنه‌ی سیاسی کشور حذف نمودند، نیستند.


در این میان جای تعجب از سخنان بزرگانی است که سال‌ها در محضر امام راحل تلمذ نموده‌اند. چگونه می‌توانیم طرفدار گروه‌ها، جریانات و اشخاصی باشیم که بارها و بارها ناقض قانون اساسی کشور ما بوده‌اند و بر روی برخی اصول آن از جمله اصل ولایت فقیه و یا شورای نگهبان اما و اگرهای فراوان وارد کرده‌اند؟ گویی فراموش نموده اید که حضور 64.5 درصدی مردم ایران در انتخابات اخیر مجلس با فقدان همین جریانات صورت پذیرفت.


مبارزان دیروز انقلاب اسلامی نباید خواسته‌ی امروز مردم را در نفی و رد فتنه گران را نادیده انگارند و با زمینه‌سازی برای تطهیر فتنه‌گران بخواهند از اشتباهات تاریخی سیاه برخی عبور نمایند. نگذارید تاریخ در انتهای سوابق انقلابیتان گناه نابخشودنی زمینه‌سازی برای تطهیر فتنه‌گران و حرکت در جهت خلاف خواسته‌های مردم را به ثبت رساند.


توصیه دانشجویان به گروه‌های سیاسی و اشخاص برجسته و نامداران نظام اسلامی این است، وظیفه‌ی اصلی شما توجه دادن آحاد مردم به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، امید بخشی، دعوت به قانون‌گرایی و حضور پرشور و باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می‌باشد. اگر شما خود را در قانون می‌دانید و معتقد به اصول قانون اساسی هستید باید به شورای نگهبان و مجریان انتخابات اعتماد نموده و از سخنانی که بوی همراهی و هم آوایی با دشمنان گرگ صفت انقلاب دارد بپرهیزید.


2.
برخی آگاهانه یا ناآگاهانه همسو با جریان معاند خارجی انقلاب اسلامی ایران، درصدد جریان سازی کلید واژه ی انتخابات آزاد در رسانه و افکار عمومی بودند و این امر با تذکر جدی رهبر معظم انقلاب مواجه شد. اما بار دیگر زمزمه‌ای مبنی بر برگزاری انتخابات "بر اساس استانداردهای مدرن جهانی" مطرح گردیده است.

این سخن نیز عنوانی دیگر برای کلید واژه‌‌ی انتخابات آزاد محسوب می‌گردد. مردم ما هوشیارنه متوجه عبارات متناقض کسانی که از سویی مدعی برگزاری آزادانه ی انتخابات در ایران هستند و از سویی دیگر انتخابات آزاد را به شیوه‌های دیگر مطرح می‌‌نمایند، هستند، کسانی که در انتخابات 88 با نامه‌هایشان آتش، آتش فشان‌هايي كه از درون سينه‌هاي سوزان تغذيه مي شوند را به اردو کشی و درگیری‌های خیابانی کشاندند و با سکوتشان بر آن دمیدند.


جای بسیار تأسف دارد که در حضور این افراد دستبند به دستان سبز اجازه‌ی ظهور و ایراد سخنرانی پیدا می‌نمایند. مبدع و محور وحدت ملی باید بداند نمی‌توان با طرح شعاری چون وحدت، خیانت و جفای خطاکاران انتخابات 88 را که- هنوز که هنوز است- مهر سکوت بر دهان خویش زده‌اند، نادیده انگاشت.


3.
فضای رسانه‌ای کشور در این روزها از آمدن یا نیامدن برخی شخصیت‌ها پر شده است. البته مطلوب آن بوده و هست، اکنون و پس از برگزاری ده دوره ریاست جمهوری گروه‌ها و احزاب سیاسی با ارائه‌ی برنامه‌ای مدون که تلفیقی از آرمان‌گرایی و واقع‌نگری‌ها در آن منعکس شده باشد، سیر حرکت افکار عمومی را از شخص محوری به برنامه محوری هدایت نمایند. اما متأسفانه گرایش به قدرت که از آسیب‌های انتخابات ریاست جمهوری محسوب می‌گردد همچنان به چشم می خورد و خود را جایگزین این موارد کرده است.

نکته‌ی اصلی مورد اشاره‌‌ی ما آن است، مگر مدعیان حضور در صحنه‌ی کاندیداتوری ریاست جمهوری سخنان اخیر مقام معظم رهبری را نشنیده‌اند؟ ایشان تصریح نمودند: "اداره‌ى مملكت و كار اجرائى، كار كوچكى نيست. كارهاى بزرگ و بارهاى سنگينى بر دوش مجريان سطوح بالاست. ممكن است كسانى كه در سطوح ديگرى كار ميكنند، ابعاد اين سنگينى را هم بعضاً تشخيص ندهند كه چقدر اين بار سنگين است. آن كسانى كه وارد ميدان ميشوند، بايد كسانى باشند كه در خود توانائىِ كشيدن اين بار را بيابند." اما با این توصیف شاهدیم کسانی که در کارنامه‌ی خویش سوابق درخشانی در حوزه اجرا نداشته‌اند و یا در تراز بار سنگین اجرایی ریاست جمهوری نیستند اعلام حضور می‌نمایند. امیدواریم این شوق حضور در عرصه به بهانه‌ی سهم خواهی و افزایش وزنه‌ی سیاسی افراد نبوده باشد. توصیه‌ی دیگر جنبش دانشجویی پرهیز از حضور غیر لازم افرادی است که توانایی کار سنگین اجرایی ریاست جمهوری را ندارند.


4.
آخرین محور سخنان دانشجویان بسیجی شعارهای انتخاباتی است. برخی شعارهای طرح شده چون اعتدال گرایی، فراگیری و... تناسبی با حرکت آینده و شرایط حساس کنونی انقلاب اسلامی ایران ندارد. حرکت پیشرفت و عدالت شعار انقلاب بوده است و این حرکت باید در دهه ی چهارم انقلاب اسلامی شتاب و عمق بیشتری بگیرد. فتح قله‌های علمی که به مدد جامعه‌ی علمی کشور روز به روز رو به تزاید است، افقی است که قطعا دشمنان ما را ناامید و مأیوس خواهد نمود. جنگ اقتصادی و تحریم‌های کنونی ملت ایران و افزایش تنش در کشورهایی که بهار بیداری اسلامی را استشمام نموده‌اند نشانه‌های خشم و ناتوانی نظام سلطه است.

پیشرفت و عدالت در همه‌ی ابعاد و در همه ی سطوح آن باید ادامه یابد. کسانی که مدعی هستند دیروز بهتر از امروز ایران را اداره نموده‌اند و یا برای فردای ایران اسلامی برنامه‌ی بهتری دارند، بهتر است به جای وانمایی فضای تنش و طرح مسائل فرعی برنامه‌ایی مبتنی بر پیشرفت و عدالت را برای ایران فردا ارائه نمایند.


بسیج دانشجویی ضمن تبریک ولادت نبی اکرم و امام صادق علیهما السلام و بهار فجر انقلاب اسلامی ایران، همچون خیل عظیم مردم ایران آماده می شود تا در روز 22 بهمن امسال نمایشگاهی خیره کننده از حضور و غیرت انقلابی مردم ایران را به جهانیان عرضه نماید. ما می آئیم تا نشان دهیم همچنان بر حقوق هسته ای و استمرار مقاومت خویش در برابر جنگ و تحریم اقتصادی مستکبران عالم پایداریم.


و السلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام





موفق باشین.

91/11/10





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum321/thread47988.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://ifttt.com/images/no_image_card.png Hamid

هیچ نظری موجود نیست: