۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

جستجوی عفاف و حجاب در پوشاک ایرانی


جستجوی عفاف و حجاب در پوشاک ایرانی




نقل قول:








حجاب، تضمین‌کننده‌ای برای امنیت و آرامش روحی و روانی زنان و کل جامعه است بنابراین لازم است طراحان و تولیدکنندگان پوشاک توجه ویژه‌ای را برای ترویج فرهنگ ایرانی–اسلامی در صنعت پوشاک داشته باشند.



به گزارش فارس، یکی از پردامنه ترین موضوعاتی که در دنیای امروز راجع به زن و حیات اجتماعی و ارزش وجودی و عفاف و گوهر بودن او مطرح است موضوع ستر یا حجاب و در صدف بودن او است.



حجاب و عفاف و رعایت پوشش،‌ نوعی تضمین امنیت و آرامش روحی و روانی برای زنان و در حقیقت برای کل جامعه است.



پوشش اسلامی به عنوان غذای روح و به منزله یک حفاظ ظاهری و باطنی در برابر افراد نامحرم قلمداد می گردد که مصونیت اخلاقی،‌ خانوادگی و پیوند عمیق میان حجاب ظاهری و باز‌داری باطنی و از همه مهمتر امنیت اجتماعی را فراهم می سازد. پوشش و لباس هر فردی،‌ پرچم کشور وجود اوست که با آن اعلام می دارد که از کدام فرهنگ تبعیت می‌کند.



در همین راستا و در جهت ارائه الگویی از پوشش اسلامی بانوان، تولیدکننده‌هایی اقدام به راه اندازی فروشگاه‌های پوشاک زنان با برندهای مختلف در سراسر کشور کرده‌اند.



در حال حاضر بخشی از این فروشگاه‌ها در فستیوال توانمندی‌های پوشاک ایرانی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران گرد هم آمده‌اند.



حضور گسترده مردم و همچنین تولید‌کنندگان و توزیع کنندگان داخلی و خارجی در اولین فستیوال توانمندی‌های پوشاک ایرانی کاملا مشهود است و از تمام اقشار برای بازدید به این نمایشگاه آمده‌اند.

یکی از این برندهای اسلامی شرکت یاس نوین پارسه است، به سراغ یوسف یوسفی مدیر شرکت یاس نوین پارسه می رویم.



یوسفی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از تولید ملی،‌ کار و سرمایه ایرانی،‌ می‌گوید: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاس نوین پارسه به صورت خود جوش اقدام به تهیه و توزیع چادر،‌انواع مانتو،‌ شال و روسری و در مجموع انواع ملزومات حجاب برای بانوان ایرانی کرده است.



سرپرست شرکت یاس نوین پارسه ادامه می‌دهد: اولین دفتر مرکزی این شرکت در تهران راه اندازی شده است و در پی آن در سراسر کشور راه اندازی فروشگاه‌های پوشاک بانوان شروع شده است.



وی هدف اصلی از راه اندازی این شرکت را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عنوان می کند و ادامه می دهد: حرکت در راستای شعار سال جاری (حمایت از تولید ملی،‌ کار و سرمایه ایرانی)،‌ ارائه الگوی مناسب برای پوشش بانوان در عین برخورداری از جنس مرغوب و رنگ آمیزی متنوع با در نظر گرفتن سلایق مختلف،‌ رعایت حقوق مشتری و مبارزه با گرانی،‌ حمایت از تولیدات و منسوجات داخلی،‌ ایجاد کارآفرینی،‌ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور از دیگر اهداف راه‌اندازی شرکت یاس نوین پارسه است.



او می‌گوید: بسیاری از افراد متقاضی خرید پوشاک‌های مناسب بر اساس ضوابط ایرانی اسلامی هستند اما متاسفانه در بازار این‌گونه پوشاک کم پیدا می‌شود و مردم مجبور به خرید تولیدات نامناسب می‌شوند که نشانی از فرهنگ ایرانی-اسلامی ندارند.



یوسفی پوشش مناسب را سبب ارتقای شخصیت بانوان می‌داند و اضافه می‌کند: این شرکت درصدد است پوشاک متناسب با شخصیت بانوان ایرانی را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه و عرضه کند.



وی در ادامه اظهار می‌دارد: با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه اسلامی است،‌ بدون شک پوشاک افراد در جامعه در نوع زندگی افراد و سلامت جامعه می‌تواند بسیار موثر باشد چراکه بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه به دنبال پوشش نا‌مناسب افراد شکل می‌گیرد.



به گفته وی، پوشش نا‌مناسب موجب سست شدن بنیان خانواده و در نهایت باعث سست شدن بنیان جامعه می‌شود.



یوسفی با اعلام اینکه چادرهای تولید شده توسط این شرکت،‌ به صورت گسترده با برش ایرانی تهیه و عرضه می‌شود ادامه می دهد: هم اکنون این چادرها در سراسر کشور با قیمت و کیفیت مناسب در حال توزیع است.



او با انتقاد از بی توجهی طراحان و تولیدکنندگان داخلی به تولید پوشاک ایرانی مطابق با فرهنگ اسلامی – ایرانی به خصوص در سال های اخیر،‌ بیان می ‌دارد: این مسئله موجب شده تا پوشاک کشور به سمت بهره‌گیری از مدل‌ها و فرهنگ غربی سوق یابد.



سرپرست شرکت یاس نوین پارسه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان به تنوع در مدل و رنگ در این شرکت تولیدکننده پوشاک اهمیت داده شده است،‌ ابراز می دارد: این شرکت به منظور پاسخگویی به تمامی تقاضاها،‌ به تمامی سلیقه‌ها توجه می‌کند و تلاش کرده است با تنوع در نوع و رنگ محصولات تولیدی خود،‌ به خواسته متقاضیان خرید پوشاک ایرانی – اسلامی با حفظ چارچوب‌ها جامه عمل بپوشاند.



به گفته یوسفی،‌ پوشاک مناسب باعث ارتقای سطح امنیت بانوان در جامعه می شود.



وی متذکر می‌شود: اولویت نخست برای استفاده از مواد اولیه به منظور تولید پوشاک بانوان ایرانی،‌ بهره‌گیری از مواد اولیه داخلی و منابع داخلی است اما در مرحله بعدی چنانچه نیاز بود از مواد اولیه سایر کشورها‌ استفاده می شود.



وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد صادرات محصولات تولیدی را در آینده دارید؟ می‌گوید:‌ هدف این شرکت در مرحله نخست تغییر پوشش در داخل کشور است.



یوسفی می‌گوید: محصولات این شرکت شامل انواع چادر سنتی،‌ دانشجویی،‌ لبنانی، ‌عربی،‌ شالی،‌ چادر جشن عبادت،‌ مانتو و شلوار مجلسی،‌ اسپرت،‌ اداری در مدل و طرح های منحصر به فرد با برند عفیف،‌ کیف و کفش اداری، ‌مجلسی، ‌شال، ‌روسری و مقنعه و همچنین ملزومات حجاب است.





تنوع در محصولات موجب شده بود تا بسیاری از افراد صبح زود از خانه‌های خود برای بازدید از محصولات عرضه شده راهی خیابان شوند.



به منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به اولین دوره از فستیوال توانمندی‌های پوشاک ایران به سراغ مهدی یکتا،‌ دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی، ‌پوشاک و چرم ایران می رویم.



دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی، ‌پوشاک و چرم ایران می‌گوید: حدود ۴۰ شرکت معتبر تولیدی داخلی با برندهای معتبر و به نام صنعت پوشاک در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده‌اند.



یکتا هدف از حضور این شرکت‌ها در این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌های شرکت‌های تولید کننده پوشاک داخلی عنوان می‌کند.



وی اتصال برندهای پوشاک به شبکه‌های توزیع کشور را دیگر اهداف ایجاد این نمایشگاه عنوان می‌کند و می افزاید: در حاشیه این فستیوال دو مناسبت دیگر از جمله برگزاری مسابقه طراحی لباس و پارچه و نیز برگزاری سمینار علمی برندسازی در حوزه پوشاک در روز ۱۱بهمن ماه وجود دارد.



دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی، ‌پوشاک و چرم ایران اضافه می‌کند: با توجه به اینکه مساحت این نمایشگاه برابر با ۲۵۰۰ متر است و از آنجایی که تبلیغ برای بازدید از این نمایشگاه اندک بوده است،‌ بیشتر بازدیدکنندگان را مراکز اصلی توزیع پوشاک تشکیل می‌دهند.



او بیان می‌دارد: مد لباس نوعی سبک زندگی است و هیچ کدام از تولیدکنندگان نمی‌توانند کاری را بر اساس سبک خاصی تولید کنند و به اجبار در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.





به گفته وی،‌ تولید کنندگان سبک‌های متفاوتی را در این نمایشگاه ارائه داده‌اند که شامل سبک‌های ایرانی،‌ اسلامی و سنتی است.



شریفی از توزیع‌کنندگان پوشاک در خراسان جنوبی است. او با بیان اینکه بسیاری از افراد در استان خراسان جنوبی به دنبال لباس‌هایی با سبک ایرانی- اسلامی هستند،‌ می‌گوید: به منظور تهیه این دسته از پوشاک راهی تهران شده ام تا بتوانم به تقاضای خریداران پاسخ دهم.



او ادامه می‌دهد:‌ ذهنیت من این است که می توان تولیدکنندگان خوبی را در این مکان یافت و پوشاک مورد نظر را خریداری کرد.



این توزیع کننده پوشاک ادامه می دهد: برگزاری این نمایشگاه‌ها می تواند باعث آشنایی توزیع کنندگان با تولیدکنندگان پوشاک‌های متناسب شود. این مهم باعث می‌شود از ترویج مدل‌های غیراسلامی در کشور به شدت جلوگیری به عمل آید.



وی متذکر می‌شود: ‌اینگونه نمایشگاه‌ها باید در سایر استان‌های کشور و به صورت مستمر برگزار شوند.









در ادامه ارجمند مدیر فروش غرفه تولید کننده پوشاک بچه گانه نیز در این باره،‌ می گوید: با توجه به اینکه اطلاع رسانی در این خصوص کم بوده است آنطور که باید شاهد حضور گسترده توزیع کنندگان داخلی و خارجی در این نمایشگاه نبوده‌ایم.



به گفته وی،‌ بسیاری از کشورها متقاضی خرید محصولات و پوشاک ایرانی هستند.



ارجمند بیان می دارد: در حوزه تولید پوشاک بچه گانه که سنین یک تا ۱۶سال را در بر می گیرد سعی شده است بکارگیری سبک ایرانی-اسلامی در آنها در نظر گرفته شود چراکه بسیاری از متقاضیان خرید خواستار وجود عفاف در پوشاک فرزندانشان هستند.



ملاحظه می‌شود که مردم ایرانی به مقتضای دارا بودن فرهنگ اصیل خواستار استفاده از پوشاک متناسب با شخصیت یک فرد ایرانی هستند. خوشبخاته در سال‌های اخیر طراحان و تولیدکنندگان پوشاک نیز توجه ویژه ای به این مهم داشته اند.



اولین فستیوال ملی برندهای برتر پوشاک ایران از تاریخ ۸ الی ۱۱ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده است.



این جشنواره فرصت بسیار مناسبی در اختیار تولیدکنندگان، بازرگانان و سایر دست اندرکاران این صنعت قرار داده است تا با استفاده از دانش و تخصص خود چهره شایسته ای از محصول اسلامی، ایرانی را به جامعه نشان دهند و توانمندی‌های صنعتگران داخل را در معرض قضاوت قرار دهند.







ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum294/thread48057.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://ifttt.com/images/no_image_card.png خادم المهدی(عج)

هیچ نظری موجود نیست: